مکآموزشسیستم عامل

حل مشکل نصب برنامه در مک

اگر شما هم از سیستم عامل مک او اس استفاده می‌کنید، در مواردی زیادی احتمالا خواهید دید که در نصب برنامه‌ها با مشکل و ارور‌هایی مواجه می‌شود. این ارور‌ها بسیار آزار دهنده هستند و نیاز دارد تا به بررسی دلایل رخ دادن آن‌ها برای رفع مشکل مشغول شوید. البته که این ارور‌ها همیشه به یک صورت نیستند و با پیغام‌های متفاوتی از آن‌ها را خواهیم دید. بررسی انواع دلایل برای حل مشکل نصب برنامه در مک را در این مطلب عنوان می‌کنیم که می‌توانید از آن‌ها برای راهنمایی بهره ببرید.

2 7

طیف بسیار بزرگ از برنامه‌های سیستم عامل مک او اس، شاید از اولین دلایلی است که کاربران را به سمت این سیستم عامل می‌کشاند اما رو به رو شدن با مشکل نصب این برنامه‌ها، بسیاری از آن‌ها را دلسرد می‌کند، خصوصا اگر روش درستی را برای رفع آن در پیش نبرند. با ما در ادامه این مطلب همراه شوید تا با دلایل رخ داد ارور و راهکار‌های حل مشکل نصب برنامه در مک آشنایی پیدا کنیم.

انواع ارور‌ها در مشکل نصب برنامه

ارورها در زمان نصب برنامه در سیستم عامل مک او اس انواعی دارند که شامل موارد زیر است:

  • “App can’t be opened because it is not from the App Store.”
  • “App failed to download. Use the Purchases page to try again.”
  • “The application could not be downloaded. The installation could not be started.”

اقدامات اولیه برای بررسی و رفع مشکل نصب برنامه در مک

پیش از اینکه به دنبال روش‌های مختلف برای حل مشکل نصب برنامه در مک بیافتید، باید از درستی چند مورد مطلع شوید:

  • اتصال به یک اینترنت خوب با سرعت مناسب: سرعت اینترنت خود را چک کرده و از طریق کلیک بر روی وایفای و رفتن به Open Network Preferences از درستی اتصال اطمینان حاصل کنید.
  • وجود فضای کافی برای نصب و ذخیره سازی برنامه: در بخش About This Mac و رفتن به Storage، فضای در دسترس مشخص می‌شود. این فضای را باید به میزانی که برای برنامه پیشنهاد می‌کنند یا بیشتر از آن، در دسترس ببینید.
  • رمز عبور درست ادمین: همچنین آگاهی از رمز عبور ادمین، برای تکمیل روند نصب ضروری است.

راهکارها برای حل مشکل نصب برنامه در مک

به ‌روزرسانی و ریستارت:

  • آپدیت macOS: برای رفع مشکل نصب نرم افزار، اطمینان حاصل کنید که macOS شما به جدیدترین نسخه آپدیت شده است. به مسیر About This Mac > Software Update رفته و آپدیت‌های موردنیاز را برای بهبود عملکرد سیستم و رفع باگ‌های احتمالی نصب کنید.
  • ریستارت: ریستارت کردن macOS یک روش ساده و موثر دیگر بوده که باعث اعمال تغییرات و حل مشکل نرم افزاری می‌شود.
3 7

حذف و نصب مجدد:

  • حذف برنامه: ابتدا برنامه مورد نظر را ببندید. سپس به پوشه Applications بروید، برنامه را پیدا کرده و آن را به سطل بازیافت بکشید. همچنین، مطمئن شوید که پوشه Applications برای تمام کاربران نیز بررسی شود.  روند آن را با رفتن به Hard Drive > Users > [User Name] > Applications می‌توانید انجام دهید.
  • ریستارت و نصب مجدد: سطل بازیافت را خالی کرده و سیستم را ریستارت کنید. سپس برنامه را دوباره دانلود تا نصب کامل منتظر بمانید.
4 9

غیرفعال‌سازی فایروال:

ابزار فایروال وظیفه برقراری امنیت رد سیستم را دارد اما در موارد زیادی جلوی فرآیند نصب را خواهد گرفت. با روش زیر می‌توان از این اتفاق برای حل مشکل نصب برنامه در مک جلوگیری کرد:

  • غیرفعال‌سازی فایروال: در مسیر System Preferences > Security & Privacy > Firewall، رمز ادمین را وارد کرده و فایروال را غیرفعال کنید. این مسئله برای سایر نرم افزارهای آنتی‌ ویروس نیز صدق می‌کند و باید غیر فعال شوند.
  • نصب مجدد برنامه: بعد از غیرفعال‌سازی فایروال، برنامه را دوباره نصب و سپس فایروال و نرم افزار آنتی‌ویروس را فعال کنید.

بازگشت به تنظیمات کارخانه:

ریست کردن تنظیمات: در صورتی که با انجام موارد ذکر شده در بالا، هنوز مشکل ادامه دارد، می‌توانید تنظیمات سیستم را به حالت کارخانه بازگردانید. این کار بازگشت با تنظیمات پیش‌فرض و حذف تغییرات، ممکن است مشکل را حل کند. البته توجه کنید که این کار باعث پاک شدن تمام اطلاعات و تنظیمات می‌شود؛ در نتیجه از آن‌ها یک بک آپ تهیه کنید.

5 7

ریست کردن NVRAM:

اطلاعات سیستم را همگی در بخش از سیستم به نام NVRAM نگه‌داری می‌کند. ممکن است با ریست کردن NVRAM، مشکلاتی که از تغییرات در تنظیمات سیستم ناشی شده است، حل شوند.

تنظیم تاریخ و ساعت:

عدم تطابق و تنظیم تاریخ و ساعت از دیگر مشکلاتی است که جلوی نصب برنامه را خواهد گرفت. به System Preferences و Date & Time و پس از ورود به کمک رمز ادمین، تیک Set date and time automatically را بزنید. حال برنامه را مجدد نصب کنید.

7 1

بازیابی نسخه پشتیبان:

مرحله‌های ریستور کردن با استفاده از Time Machine در macOS به شرح زیر است:

  • بررسی اتصال درایو پشتیبان: اطمینان حاصل کنید که درایوی که پشتیبان‌های شما در آن ذخیره شده، به مک متصل است.
  • ریستارت به Recovery Mode: برای ورود به Recovery Mode، سیستم را ریستارت کنید و هنگام روشن شدن، دکمه Command+R را نگه دارید تا لوگوی اپل ظاهر شود.
  • انتخاب Restore From Time Machine Backup: پس از ورود به macOS Utilities، روی “Restore From Time Machine Backup” کلیک کنید و به مرحله بعد بروید.
  • انتخاب درایو پشتیبان: در این مرحله، درایوی که پشتیبان‌های خود را در آن ذخیره کرده‌اید را انتخاب کنید.
  • انتخاب نسخه پشتیبان: نسخه پشتیبان انتخاب شود تا کار بازیابی را انجام دهد.

نصب اینستالر MacOS:

  • استفاده از لینک مستقیم اپل: می‌توانید به صفحه دانلود مستقیم macOS در سایت اپل بروید و آخرین نسخه اینستالر macOS را دانلود کنید.
  • استفاده از خط فرمان: از Terminal (ترمینال) با وارد کردن دستور زیر، می‌توانید اینستالر macOS را دانلود کنید:
sudo softwareupdate --fetch-full-installer
  • استفاده از Mac Deploy Stick (MDS): MDS یک ابزاری است که برای نصب سیستم عامل macOS به صورت اتوماتیک و پیکربندی آن بر روی دستگاه‌های مک استفاده می‌شود. شما می‌توانید از MDS برای اجرای نصب و پیکربندی اینستالر macOS استفاده کنید.

حل مشکل نصب برنامه در مک در حالت Safe Mode:

  • برای رفع هر گونه خطا، می‌توانید از حالت ایمن (Safe Mode) با رفتن به مسیر Apple menu > Restart استفاده کنید.
  • کلید Shift صفحه کلید نگه داشته و با نمایش لوگو آن را رها کنید.
  • بار دیگر برنامه نصب شود.
  • در صورت نصب بی مشکل، دوباره به مسیر Apple menu > Restart بروید.
6 7

اضافه کردن پروفایل کاربری جدید:

  • در Apple menu > System Preferences، گزینه “Users & Groups” را انتخاب کنید.
  • آیکون قفل و نام و پسورد ادمین را بزنید.
  • ·        “+” را زده و “New Account” و سپس “Administrator” را انتخاب کنید.
  • یک نام کاربری جدید و پسورد وارد شود.
  • روی کاربر جدید کلیک کرده و بسته به نوع کاربری، برای ادمین‌ها، گزینه “Allow user to administer this computer” و برای کودکان یا کاربران دیگر، “Enable parental controls” را انتخاب کرده و سپس “Open Parental Controls” را انجام دهید. برای کاربران خاص که ممکن است به فایل‌ها و صفحه نمایش شما دسترسی پیدا کنند، از تنظیمات “Sharing preferences” را تغییر دهید. حال میتوانید بار دیگر مشغول به نصب برناه با کاربر جدید ساخته شده شوید.

جمع‌بندی

اگر شما نیز به دلیل مواجه شدن با ارور‌ها حین نصب برنامه در سیستم عامل مک او اس، به مشکل بر خورده‌اید باید از راهکار‌های حل مشکل نصب برنامه در مک استفاده کنید. این ارور‌ها و مشکلات با دلایل مختلفی نمایان می‌شوند که با انجام چند راهکار ساده که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم، می‌توانید آن‌ها را بر طرف سازید.

سوالات متداول

بررسی‌های اولیه برای حل مشکل نصب برنامه در مک کدام‌ها هستند؟

وجود اینترنت خوب، فضای ذخیره سازی کافی و آگاهی از رمز عبور ادمین از موارد اولیه‌ای است که باید بررسی شود.

از ساده‌ترین راهکارها برای حل مشکل نصب برنامه‌ها در سیستم عامل مک او اس چیست؟

به روزرسانی سیستم عامل به آخرین نسخه و ریستارت کردن سیستم از راهکار‌های ساده و اولیه برای حل این مشکل است.

انواع روش‌های برای رفع مشکل نصب را نام ببرید؟

به روزرسانی و ریستارت، حذف برنامه و نصب مجدد، غیرفعال‌سازی فایروال، بازگشت به تنظیمات کارخانه، ریست کردن NVRAM، تنظیم تاریخ و ساعت، بازیابی نسخه پشتیبان، نصب اینستالر، حالت Safe Mode و کاربری جدید از راهکارهایی است که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا