اخباراندرویدموبایل

آشنایی با Galaxy AI

امروزه با نگاه کردن به هر حوزه‌‌ای، ردپایی از هوش مصنوعی را در آن می‌بینیم. این مسئله در خصوص پیشگامان تکنولوژی و فناوری، نظیر شرکت‌های بزرگی مثل اپل، سامسونگ، گوگل و غیره نیز صدق می‌کند. سامسونگ در رویداد Unpacked 2024 خود مجموعه‌ای گسترده از محصولات جدید را معرفی کرد، اما بزرگترین اعلامیه مربوط به یک گوشی هوشمند، تبلت یا هر دستگاه فیزیکی دیگری نبود؛ بلکه به جدیدترین هوش مصنوعی ارائه شده توسط این شرکت با نام Galaxy AI می‌پرداخت.

2 10

با وجود تمامی چت‌بات‌های هوش مصنوعی که در سال 2024 وارد بازار شده‌اند، شرکت‌های فناوری بزرگ به سرعت این فناوری در حال رشد را با دستگاه‌های خود ادغام کرده‌اند. اکنون، سامسونگ نیز با اعلام Galaxy AI به عنوان یک سیستم هوش مصنوعی جدید از این شرکت فناوری بزرگ که به طور قابل توجهی عملکرد را بر روی تمام دستگاه‌های جدید خود بهبود می‌بخشد، همین کار را انجام داده است. در ادامه این مطلب، ما سیستم هوش مصنوعی جدید، وظایف آن، دستگاه‌هایی که می‌توانند از آن استفاده کنند و غیره را توضیح خواهیم داد.

Galaxy AI چیست؟

Galaxy AI، سیستم هوش مصنوعی جدید از سامسونگ است که در انواع دستگاه‌های مختلف شرکت در آینده نه چندان دور حضور خواهد داشت. این سیستم قابلیت بهینه‌سازی ویژگی‌های موجود را دارد، ابزارهای جدیدی برای کاربران اضافه می‌کند و به طور کلی عملکرد دستگاه را به‌طوری مطابق با فناوری هوش مصنوعی فعلی بهبود می‌بخشد.

در این باره، در یک اطلاعیه‌ رسمی، سامسونگ اظهار می‌کند که: “گلکسی AI بر اساس سرمایه‌گذاری‌های نوآورانه ما و درک عمیقی از نحوه استفاده افراد از گوشی‌هایشان ساخته شده است. ما با هیجان منتظریم ببینیم که کاربران ما در سراسر جهان چگونه با استفاده از گلکسی AI زندگی روزمره خود را تقویت کرده و امکانات جدیدی در اختیارشان قرار خواهد گرفت.”

3 10

سامسونگ از دیرباز در عرصه‌ی نوآوری فعالیت می‌کند و به طور کلی ویژگی‌هایی را در دستگاه‌های خود نصب کرده که پیشتر دیده نشده‌اند. هوش مصنوعی گلکسی AI نیز از این مسئله مستثنی نیست و به عنوان یکی از اولین نمونه‌هایی است که به طور مستقیم و بدون نیاز به نصب نرم افزارهای یا برنامه‌های ثانویه می‌توان از آن در گوشی‌های سامسونگ استفاده برد.

گلکسی AI قادر است به دستورات متنی با پاسخ‌های مفیدی همانند Google Bard، GPT-4 از OpenAI، Meta AI و سایر مدل‌های هوش مصنوعی تولیدی پاسخ دهد. این مهارت‌های زبانی باعث می‌شود استفاده از کامپیوترها و گوشی‌های همراه آسان‌تر شده و قابلیت‌هایی را که قبلا دسترسی به آن‌ها محدود بوده، در اختیار قرار دهد. از دیگر قابلیت‌های این هوش مصنوعی، نوشتن پیام، ترجمه متن‌ها، جستجو سریع و غیره است.

آخرین تکنیک ارائه شده برای مدل‌های هوش مصنوعی ورودی چندمدیا است، که به صورت درکی فراتر از کلمات نوشتاری عنوان می‌شود. گلکسی AI همچنین می‌تواند عکس‌ها را ببیند و اشیا و افراد موجود در تصویر را به طور هوشمند پردازش کند، به صوت گوش کرده و شنود گفتار را انجام دهد.

امکانات و ویژگی‌های گلکسی AI

همانطور که می‌توانید تصور کنید، با Galaxy AI، امکانات جدید و عملکردهای بهبود یافته‌ای عرضه می‌شود. در زیر، برخی از این ویژگی‌ها که امنیت، خلاقیت و عملکرد روزمره را بر روی دستگاه‌های سامسونگ بهبود می‌بخشد را شرح خواهیم داد.

عملکرد روزمره:

هر چند برخی از افراد از گوشی هوشمند خود برای پروژه‌های خلاقانه پیچیده استفاده می‌کنند، اکثریت فقط از گوشی‌هایشان برای وظایف روزمره ساده بهره می‌برند؛ به همین دلیل گلکسی AI مجموعه‌ای گسترده از ویژگی‌های جدید را برای بهبود عملکرد روزمره معرفی می‌کند.

  • ترجمه زنده: ارائه ترجمه‌های صوتی و متنی دو طرفه و در زمان واقعی برای تماس‌ها به صورت مکالمات کاملا خصوصی و بدون نیاز به اتصال اینترنت.
  • مترجم: ترجمه مکالمات در زمان واقعی در صفحه نمایش تقسیم شده، به طوری که شما می‌توانید با شخصی در دیدار مستقیم صحبت و او را درک کنید.
  • دستیار چت: تولید مکالمات متنی برای همسان‌سازی GPK و محتوا.
  • دستیار یادداشت: ایجاد خلاصه، تولید الگو و ساخت تصاویر جلد را در برنامه یادداشت.
  • دستیار ترجمه: تایپ کردن صوت، خلاصه و ترجمه آن.
  • کشیدن دایره برای جستجو: امکان جستجو ساده هر چیزی با کشیدن دایره، ‌هایلایت کردن، ضربه زدن یا نوشتن بر روی یک تصویر یا کلمه.
4 10

خلاقیت:

با توجه به اینکه بسیاری از ویرایش‌ها در گوشی‌های هوشمند انجام می‌شود، سیستم هوش مصنوعی Galaxy AI برای بهبود تجربه کلی به صورت قابل توجه، به یاری ما می‌آید:

  • پیشنهاد ویرایش: پس از گرفتن عکس، پیشنهادهای درون برنامه‌ای را برای بهبود ظاهر عکس ارائه می‌دهد.
  • ویرایش‌های تولیدی: تصاویر را با پر کردن پس ‌زمینه و حاشیه‌ها به طور خودکار گسترش خواهد داد.
  • حرکت آهسته: فریم‌های بیشتری را به ویدیو برای ایجاد حرکت آهسته با جزئیات و کیفیت اضافه می‌کند.

امنیت:

مزیت نصب سیستم‌های هوش مصنوعی به طور مستقیم بر روی گوشی‌های هوشمند مانند Galaxy AI این است که آن‌ها به طور ضروری به اینترنت یا منبع خارجی متصل نیستند. در نتیجه داده‌های شما ایمن‌تر است، زیرا این دستگاه‌ها دارای “سخت‌افزار امنیتی از انتها به انتها” (end-to-end secure hardware) با “تشخیص تهدیدات در زمان واقعی و حفاظت مشترک‌” (real-time threat detection and collaborative protection) هستند.

علاوه بر این، با تکنولوژی‌های هوش مصنوعی راحت نیستید، می‌توانید به سادگی این ویژگی‌ها را از طریق تنظیمات خاموش کنید و به تجربه معمولی و بدون هوش‌مصنوعی گوشی هوشمند خود ادامه دهید.

گوشی‌های دارای ویژگی Galaxy AI

حال که خصوصیات این هوش مصنوعی را در پیشبرد راحت‌‌‌تر کارها بیان کرده‌ایم بهتر است بدانیم چه گوشی‌هایی از این قابلیت جدید سامسونگ بهره مند می‌شوند؟

تا ژانویه 2024، تنها راه برای بهره‌مندی از ویژگی‌های Galaxy AI استفاده از مجموعه جدیدی از گوشی‌های هوشمند سری S سامسونگ بود. به طور خاص، شما می‌توانید از ویژگی‌های گلکسی AI بر روی گوشی‌های Galaxy S24، Galaxy S24+ و Galaxy S24 Ultra استفاده کنید.

5 10

با این حال، با این نوع فناوری به صورت اختصاصی تنها برای این سری ارائه نخواهد شد و با توجه به گفته‌ها و محبوبیت چشمگیر آن در میان مردم، هوش مصنوعی در آینده به دیگر دستگاه‌های سامسونگ نیز گسترش خواهد یافت. شما می‌توانید به صورت دوره‌‌ای اخبار مرتبط به آن را دنبال کنید تا از زمان ارائه آن برای مدل مخصوص گوشی خود مطلع شوید.

جمع‌بندی

تلاش برای ارائه قابلیت و امکانات بیشتر و به روز‌‌‌تر که به کاربران در انجام کارها یاری برساند، از اهداف مهم هر شرکت فعال در زمینه تکنولوژی و فناوری به شمار می‌آید. شرکت سامسونگ نیز با آگاهی از گسترش استفاده هوش مصنوعی در زمینه‌های مختلف، Galaxy AI را به عنوان یک هوش مصنوعی اختصاصی ارائه کرده تا در زمینه‌های مختلفی مثل عملکرد روزمره، خلاقیت و امنیت از آن استفاده شود. این قابلیت در حال حاضر بیشتر برای گوشی‌های سری S مثل Galaxy S24، Galaxy S24+ و Galaxy S24 Ultra در دسترس است اما در آینده‌‌ای نه چندان دور در سایر مدل‌های گوشی‌های سامسونگ نیز می‌توان از آن بهره برد.

سوالات متداول

هوش مصنوعی گلکسی AI برای نخستین برای در چه تاریخی ارائه شد؟

سامسونگ در رویداد Unpacked 2024 خود در کنار مجموعه‌ای گسترده از محصولات جدید، به آخرین هوش مصنوعی ارائه شده توسط این شرکت با نام گلکسی AI پرداخت.

ورودی چندمدیا به چه معنا است؟

آخرین تکنیک ارائه شده برای مدل‌های هوش مصنوعی ورودی چندمدیا است، که به صورت درکی فراتر از کلمات نوشتاری عنوان می‌شود.

از مزایای استفاده از هوش مصنوعی سامسونگ در عملکرد روزانه چیست؟

ترجمه زنده، مترجم، دستیار چت، دستیار یادداشت، دستیار ترجمه و کشیدن دایره برای جستجو از انواع کارهایی است که می‌توان به کمک این هوش مصنوعی به راحتی انجام داد.

امنیت توسط هوش مصنوعی Galaxy AI چگونه فراهم می‌شود؟

آنها به طور ضروری به اینترنت یا منبع خارجی متصل نیستند؛ در نتیجه، داده‌های شما به دلیل “سخت‌افزار امنیتی از انتها به انتها” (end-to-end secure hardware) با “تشخیص تهدیدات در زمان واقعی و حفاظت مشترک‌” (real-time threat detection and collaborative protection) ایمن‌‌‌تر می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا