فتوشاپآموزش

نصب هوش مصنوعی فتوشاپ 2023 / هوش مصنوعی فتوشاپ 2024

ورود هوش مصنوعی به حوزه‌های مختلف و کمک آن برای راحت‌تر انجام شدن کارها را به هیچ عنوان نمی‌توان چشم پوشی کرد؛ چرا که نقش بسیار مهمی را در دنیای امروزی بر عهده دارند. از طرفی با ارائه این قابلیت پیشرفته و مزایای آن، شرکت‌های مختلفی برای جذب کاربران بیشتر، به فکر ارائه امکان استفاده از هوش مصنوعی افتادند. شرکت Adobe که ارائه دهنده برنامه معروف و پرکاربرد فتوشاپ نیز هست از این قضیه مستثنی نمی‌شود. از این جهت انواعی مختلفی از پلاگین و پلتفرم‌ها برای نصب هوش مصنوعی فتوشاپ 2023 / هوش مصنوعی فتوشاپ 2024 در نظر گرفته است.

2 11

این پلتفرم‌ها امکاناتی از قبیل رفع نویز و بهبود کیفیت، تصحیح تصاویر خودکار، تشخیص و تبدیل تصاویر، بازیابی اطلاعات و غیره در اختیار قرار می‌دهد و در زمانی کوتاه توجه بسیاری از افراد را با امکانات شگفت انگیز به خود جلب کرد. در ادامه این مطلب قصد داریم تا با چند نمونه معروف از پلتفرم یا پلاگین مرتبط و نصب هوش مصنوعی فتوشاپ 2023 / هوش مصنوعی فتوشاپ 2024 آشنا شویم.

هوش مصنوعی فتوشاپ چیست؟

به طور کلی، هوش مصنوعی در فتوشاپ به مجموعه‌ای از قابلیت‌ها و ابزارهایی اطلاق می‌کنند که بر اساس تکنولوژی هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی طراحی شده‌اند تا کاربران را در بهبود و ویرایش تصاویر یاری رساند. این قابلیت‌ها ممکن است شامل تشخیص خودکار اشیا، رفع نویز تصویر، تغییرات رنگی و اشکال، بهینه‌سازی تصاویر برای مقاصد خاص مانند وب یا چاپ، افزودن افکت‌های ویژه و موارد دیگر شود.

3 11

در فتوشاپ، ابزارها و قابلیت‌هایی مانند Adobe Sensei که یک پلتفرم هوش مصنوعی استفاده می‌کند، به کاربران این امکان را می‌دهند تا به سرعت و با کیفیت بالا ویرایش تصاویر خود را انجام دهند. این ابزارها معمولاً با تکنیک‌هایی مانند شبکه‌های عصبی عمیق، تشخیص الگو، تحلیل تصویر و سایر روش‌های یادگیری ماشینی کار می‌کنند تا برای کاربران امکان انجام ویرایش‌های پیچیده را به صورت سریع و دقیق فراهم آورد.

انواع استفاده از نصب هوش مصنوعی فتوشاپ 2023 / هوش مصنوعی فتوشاپ 2024

برنامه فتوشاپ از انواع مختلف هوش مصنوعی برای ارائه قابلیت‌ها و ابزارهای متنوعی استفاده می‌کند. برخی از این انواع شامل موارد زیر هستند:

  • تشخیص و تبدیل تصاویر: از شبکه‌های عصبی عمیق برای تشخیص و تبدیل اشیا، چهره‌ها، متون و سایر اجزای تصویر استفاده می‌شود. به عنوان مثال، ابزار تشخیص چهره می‌تواند به شناسایی چهره‌ها در تصاویر کمک کند.
  • رفع نویز و بهبود کیفیت: با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، فتوشاپ قادر است نویزهای موجود در تصاویر را کاهش دهد و کیفیت آن‌ها را بهبود بخشد.
  • پیشنهاد فیلترها و افکت‌ها: برنامه می‌تواند بر اساس محتوای تصویر، فیلترها و افکت‌های مختلف را پیشنهاد دهد که به تصویر جلوه و کیفیت بیشتری بدهد.
  • تصحیح تصاویر خودکار: ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند به صورت خودکار تصاویر را از جمله تنظیم روشنایی، کنتراست و تعادل رنگی تصحیح کنند.
  • تبدیل تصاویر به اسکیس: از تکنیک‌های پردازش تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی برای تبدیل تصاویر به اسکیس یا تصاویر نقاشی شبیه استفاده می‌شود.
  • بازیابی اطلاعات از تصاویر: الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند اطلاعات مفقوده را مانند تصحیح تصاویر با اطلاعات مفقوده یا بازیابی جزئیات در تصاویر بازیابی کنند.
4 12

این تنها چند مثال از استفاده از هوش مصنوعی در فتوشاپ هستند. هر روز تکنولوژی‌های جدیدتری اضافه می‌شوند که به بهبود ویرایش و پردازش تصاویر کمک خواهد کرد.

معرفی پلتفرم‌ها برای نصب هوش مصنوعی فتوشاپ 2023 / هوش مصنوعی فتوشاپ 2024

برخی از پلتفرم‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی که برای فتوشاپ به کار می‌روند عبارتند از:

Adobe Sensei: این پلتفرم هوش مصنوعی توسط Adobe برای بهبود و توسعه ابزارها و قابلیت‌های مختلف در فتوشاپ و سایر برنامه‌های Creative Cloud ایجاد شده است. از قابلیت‌های آن می‌توان به تشخیص اجسام، بهبود کیفیت تصاویر، تبدیل تصاویر به اسکیس و… اشاره کرد. این پلتفرم به طور پیش‌فرض در برنامه‌های Creative Cloud از جمله فتوشاپ فعال است. شما نیازی به نصب جداگانه آن ندارید و می‌توانید از طریق اشتراک خود در Creative Cloud از آن استفاده کنید.

5 11

Filter Forge: این ابزار به کمک هوش مصنوعی و تکنیک‌های پردازش تصویر، افکت‌های مختلفی را برای فتوشاپ ایجاد می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد تا به راحتی افکت‌های متنوعی به تصاویر آن‌ها اضافه شود. شما می‌توانید با دانلود این پلتفرم آن را به عنوان یک پلاگین به برنامه فتوشاپ اضافه کنید.

Topaz Labs AI Bundle: این مجموعه شامل ابزارهای مختلف هوش مصنوعی برای فتوشاپ است که به کاربران امکان می‌دهد تا بهبود کیفیت تصاویر، تبدیل تصاویر به اسکیس، تشخیص اجسام و… را ایجاد سازند. شما می‌توانید Topaz Labs AI Bundle را از وبسایت رسمی Topaz Labs خریداری کرده و به فتوشاپ اضافه کنید تا از آن بهره لازم را ببرید.

Adobe Firefly: از دیگر پلتفرم‌های هوش مصنوعی که شرکت Adobe آن را ارائه می‌دهد، می‌توان به Firefly اشاره کرد که قابلیت‌هایی برای ویرایش دلخواه تصویر را عرضه می‌کند. مانند پلتفرم قبل، برای راه اندازی آن به نصب Creative Cloud یا به روزرسانی به آخرین نسخه در صورت وجود، به همراه ایجاد حساب نیاز داریم. سپس باید نسخه Beta فتوشاپ را از Creative Cloud با زدن “Magically transform images with AI” راه اندازی کرده تا بتوانید با پایان نصب، از این قابلیت نهایت بهره را ببرید.

6 7

Luminar AI: این نرم‌افزار مجموعه‌ای از ابزارهای هوش مصنوعی برای ویرایش تصاویر ارائه می‌دهد که قابلیت‌هایی مانند بهبود رنگ‌ها، تنظیم روشنایی، تبدیل تصاویر به اسکیس و سایر امکانات را فراهم می‌کند. نسخه Luminar AI  در وبسایت رسمی Skylum قرار داشته و که امکان اضافه کردن آن به عنوان پلاگین در فتوشاپ وجود دارد.

Skylum AI Tools: Skylum یک شرکت دیگر است که ابزارهای هوش مصنوعی برای ویرایش تصاویر ارائه می‌دهد. این ابزارها شامل بهبود کیفیت تصاویر، تنظیم روشنایی و کنتراست، افزودن افکت‌های ویژه و… می‌شود. امکان خریداری و اضافه کردن آن از وب سایت خود پلتفرم فراهم شده است.

این تنها چند نمونه از پلتفرم‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی هستند که برای فتوشاپ و ویرایش تصاویر از آن استفاده می‌کنند. هر یک از این پلتفرم‌ها دارای قابلیت‌ها و ابزارهای مختلفی هستند که به کاربران برای بهبود و ویرایش تصاویر خود، با نصب هوش مصنوعی فتوشاپ 2023 / هوش مصنوعی فتوشاپ 2024 به صورت بهتر و سریع‌تر یاری خواهند رساند.

مراحل کلی برای نصب هوش مصنوعی فتوشاپ

برای آنکه بتوانید نصب هوش مصنوعی فتوشاپ 2023 / هوش مصنوعی فتوشاپ 2024 را به عنوان یک پلاگین یا پلتفرم انجام دهید، در مراحل به شرح زیر پیش بروید:

  • دانلود پلاگین: ابتدا باید پلاگین مورد نظر خود را از منبع معتبری مثل وبسایت رسمی تولید کننده یا فروشگاه‌های آنلاینی مثل Adobe Exchange دانلود کنید. اطمینان حاصل شود که این پلاگین مورد اعتماد و معتبر است.
  • نصب پلاگین: بعد از دانلود، فایل نصب پلاگین را اجرا کنید. ممکن است نیاز شود تا فتوشاپ را بسته و دوباره باز کنید تا تغییرات رخ دهد. برخی از پلاگین‌ها نیاز به راهنمایی نصب دارند که باید آن را دنبال کرد.
  • فعالسازی پلاگین: پس از نصب، شاید نیاز باشد تا پلاگین فعال شود. برای این کار به منوی “Edit” در فتوشاپ و سپس به بخش “Preferences” بروید و پلاگین را فعال کنید. در برخی از پلاگین‌ها، یک کد فعالسازی تعیین شده که نیاز به استفاده از آن دارید.
  • آموزش و استفاده: پس از نصب و فعالسازی، بهتر است آموزش‌های موجود در پلاگین را مطالعه کنید تا با قابلیت‌ها و استفاده صحیح آن برای بهبود و ویرایش تصاویر آشنا شوید.

مراحل بالا برای نصب بیشتر پلاگین‌ها و پلتفرم‌های هوش مصنوعی در فتوشاپ صدق می‌کند. با این حال، باید توجه داشت که مراحل دقیق ممکن است بسته به نوع و منبع پلاگین تغییراتی را شامل شود. بنابراین، همیشه به راهنمای نصب پلاگین مورد نظر خود مراجعه و دستورالعمل‌های آن را دنبال کنید.

جمع‌بندی

آشنایی با هوش مصنوعی و استفاده از آن در زمینه‌های مختلف مثل ویرایش تصویر در برنامه‌ای همچون فتوشاپ، صورت جدیدی از انجام دادن کارها را نمایان کرد. با نصب هوش مصنوعی فتوشاپ 2023 / هوش مصنوعی فتوشاپ 2024 به شیوه راحت‌تری می‌توانید کارهای مختلف برای ویرایش تصویر را انجام دهید. چند نمونه مهم از انواع آن‌ها را در این مطلب معرفی کردیم و با چگونگی دانلود و راه اندازی هر کدام از آن‌ها آشنا شدیم.

سوالات متداول

استفاده از هوش مصنوعی در فتوشاپ چه امکاناتی را فراهم می‌کند؟

با راه اندازی هوش مصنوعی در فتوشاپ می‌توانید کار رفع نویز و بهبود کیفیت، تصحیح تصاویر خودکار، تشخیص و تبدیل تصاویر، بازیابی اطلاعات و غیره را انجام دهید.

انواع پلتفرم و پلاگین هوش مصنوعی برای فتوشاپ را نام ببرید؟

Adobe Sensei، Adobe Firefly، Filter Forge، Topaz Labs AI Bundle، Luminar AI و Skylum از انواع نمونه‌های هوش مصنوعی در فتوشاپ هستند.

مراحل برای نصب هوش مصنوعی فتوشاپ 2023 / هوش مصنوعی فتوشاپ 2024 چیست؟

برای آنکه بتوانید از هوش مصنوعی برای ویرایش تصویر استفاده ببرید، به ترتیب مراحل دانلود و نصب، فعالسازی پلاگین از برنامه فتوشاپ و آشنایی با شیوه کار را انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا