اخبارآیو اس

ماشین حساب جدید اپل

اپلیکیشن ماشین حساب بالاخره به عنوان بخشی از iPadOS 18 برای آیپد عرضه می‌شود. اپل سر انجام این برنامه که از مدت‌ها قبل توسط کاربران بسیاری درخواست شده بود، در WWDC 2024 معرفی کرد. در نگاه اولیه این برنامه ظاهری مشابه با ماشین حساب iOS دارد اما این تمام ماجرا نیست. ماشین حساب جدید اپل برای آیپد‌ها از قلم اپل نیز پشتیبانی می‌کند؛ به این معنی که می‌توانید مسائل ریاضی را بنویسید تا بدون دخالت شما پاسخ معادله آماده شود. شرکت اپل این قابلیت جدید را به عنوان Math Notes معرفی کرده است.

2 14

البته اینکه بالاخره پس از 14 سال ماشین حساب به آیپد می‌آید تعجب‌آور نیست؛ زیرا اوایل امسال شایعاتی مبنی بر آن منتشر شده بود. با این حال، حضور آن، به ویژه پس از اضافه شدن اپلیکیشن آب‌ و هوا به آیپد از دو سال پیش با iPadOS 16 بسیار خوشایند است. iPadOS 18 همچنین شامل قابلیتی به نام Smart Script است که دست‌خط شما را خواناتر می‌کند و به‌روزرسانی‌های شخصی‌سازی‌شده‌ای که در iOS 18 موجود است، نیز دارد. در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا به صورت کامل‌‌‌تری به معرفی این ماشین حساب جدید و شگفت انگیز بپردازیم و جنبه‌های مختلف ماشین حساب جدید اپل را بشناسیم.

بررسی کلی ماشین حساب جدید اپل

جای خالی ماشین حساب اپل به طور مشخص از زمان عرضه آیپد در 14 سال پیش به صورت واضح احساس می‌شد. این موضوع که چرا این اپلیکیشن در آیپد وجود ندارد، باعث شده بود که شایعاتی درباره‌ی اینکه این برنامه بالاخره در iPadOS 18 قرار خواهد گرفت، انتشار یابد که در نهایت این مسئله به حقیقت پیوست. ماشین حساب جدید اپل با iPadOS 18 این پاییز برای آیپد در دسترس خواهد بود. این برنامه از یک ماشین حساب گسترده در صفحه بزرگ آیپد استفاده می‌کند که به طور منحصر به فردی با قلم اپل ادغام می‌شود تا خصوصیات و قابلیت‌های جدیدی را به کاربران ارائه دهد.

کریگ فدریگی، معاون ارشد مهندسی نرم‌افزار اپل، اظهار کرد: ” همه‌ کاره‌‌‌ترین دستگاه ما با iPadOS 18 قدرتمندتر و هوشمندتر از همیشه می‌شود. با روش‌های سرگرم‌کننده جدید برای شخصی‌سازی صفحه اصلی، تجربه عکس‌های بازطراحی‌شده، به‌روزرسانی‌های نوین برای اپلیکیشن Notes، اضافه شدن ماشین حساب با یادداشت‌های ریاضی و معرفی پیشگامانه Apple Intelligence، iPadOS 18 ویژگی‌های جدید باورنکردنی را برای قابلیت‌های منحصر به ‌فرد آیپد به ارمغان می‌آورد و انجام کارها را برای کاربران آسان‌تر می‌کند.”

3 14

اپلیکیشن ماشین حساب شباهت زیادی به نسخه آیفون دارد و با دکمه‌های گرد، تجربه‌ای یکنواخت را در تمام دستگاه‌ها ارائه می‌دهد. اپل اعلام کرده است که ماشین حساب Math Notes به کاربران اجازه می‌دهد تا عبارات ریاضی را تایپ یا به دست خود بنویسند و نتایج حل شده را به‌صورت لحظه‌ای با دست‌نویس خودشان مشاهده کنند. همچنین این امکان وجود دارد که مقادیر را در هنگام یادگیری مفاهیم جدید در کلاس، محاسبه بودجه و موارد دیگر به متغیرها اختصاص دهند.

به گفته اپل با ویژگی جدید نمودارسازی، کاربران می‌توانند یک معادله را تایپ یا نوشته و با یک ضربه، یک نمودار را درج کنند و حتی می‌توانند چندین معادله را در یک نمودار قرار دهند تا رابطه آن‌ها را ببینند. Math Notes به‌صورت خودکار در پوشه Math Notes جدید در اپلیکیشن یادداشت‌ها قابل دسترسی است.

در اپلیکیشن iPad، ماشین حساب‌های پایه و علمی نیز وجود دارند که طراحی شده‌اند تا نمای کلی عبارات را قبل از حل آن‌ها برای کاربران نمایان سازند. همچنین ویژگی تاریخچه به کاربران کمک خواهد کرد تا محاسبات قبلی خود را ردیابی کنند و تبدیل واحدها به آن‌ها امکان می‌دهد تا طول، وزن، ارز و موارد دیگر به سرعت تبدیل شوند.

4 13

در حالی که ما هیچ خبر رسمی در مورد اینکه چرا iPad در تمام این سال‌ها برنامه ماشین حساب نداشته است، نداریم، گمانه‌زنی‌ها دلایل آن را به موقعیت بازار، تشویق توسعه شخص ثالث و مسائل طراحی نسبت داده‌اند. فردی که ادعا می‌کند کارمند سابق اپل است، هشت سال پیش این ماجرا را در Reddit تعریف کرد و مقصر آن را استیو جابز دانست:

یک ماه قبل از انتشار، استیو جابز اسکات فورستال را به دفترش فرا می‌خواند و به او می‌گوید: طراحی جدید ماشین حساب کجاست؟ طراحی فعلی افتضاح به نظر می‌رسد.” او گفت: “چه طرح جدیدی؟ این همان چیزی بوده که قرار است منتشر شود” اما استیو با آن مخالفت کرد. علارغم پافشاری‌های اسکات، آن‌ها مجبور شدند با تیم رابط کاربری برای طراحی ظاهری جدید ماشین حساب مشارکت کنند، اما هیچ راهی وجود نداشت که این کار در زمانی کوتاه انجام شود، بنابراین ایده را کنار گذاشتند.

5 13

از آنجایی که iPadOS بر روی iOS ساخته شده است، بسیاری از برنامه‌های اصلی داخلی iPadOS به سادگی برنامه‌های iOS متناظر آن هستند که در یک صفحه نمایش بزرگ‌تر و کشیده نمایش داده می‌شوند. سر انجام بعد از 14 سال، iPad بالاخره ماشین حساب جدید اپل را دریافت کرده که شایسته آن است. اولین نسخه بتای توسعه‌دهنده ‌iPadOS 18 هم اکنون در دسترس است و نسخه بتا عمومی در ماه جولای و انتشار رسمی برای عموم در پاییز صورت می‌گیرد.

جمع‌بندی

ماشین حساب جدید اپل برای آیپد با iPadOS 18 معرفی شده است. این برنامه برای اولین بار پس از 14 سال انتظار در آیپد قرار دارد و شامل ویژگی‌های Math Notes است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا عبارات ریاضی را با نوشتن یا تایپ حل کرده و حتی نمودارها را با یک ضربه وارد کنند. این ماشین حساب ظاهری مشابه با نمونه موجود در آیفون دارد و با ویژگی‌هایی همچون امکان تبدیل واحد‌ها و یافتن رابطه معادلات، انجام محاسبات را بسیار راحت‌‌‌تر از قبل می‌سازد. مهم‌‌‌ترین ویژگی ماشین حساب جدید آیپد ادغام آن با قلم است که با نوشتن معادلات، پاسخ بدون دخالت آماده خواهد شد.

در حال حاضر نسخه بتای توسعه‌دهندگان iPadOS 18 برای بهره‌مندی از این ماشین حساب جدید در دسترس است و نسخه نهایی نیز به صورت عمومی در فصل پاییز عرضه خواهد شد.

سوالات متداول

قابلیت Math Notes در ماشین حساب جدید اپل چیست؟

ماشین حساب جدید در آیپد از قلم اپل پشتیبانی می‌کند؛ به این معنی که می‌توانید مسائل ریاضی مختلف را بنویسید تا بدون دخالت شما پاسخ معادله آماده شود که به آن Math Notes می‌گویند.

دلیل احتمالی برای عدم عرضه ماشین حساب آیپد تا کنون چه بوده است؟

در حالی که هیچ خبر رسمی در مورد این مسئله وجود ندارد احتمالاتی مبنی بر موقعیت بازار، تشویق توسعه شخص ثالث و طراحی شنیده می‌شود.

ماشین حساب آیپد در چه تاریخی به صورت عمومی در دسترس قرار می‌گیرد؟

این ماشین حساب با iPadOS 18 هماهنگ است که نسخه بتای توسعه‌دهنده هم اکنون در دسترس بوده و انتشار نسخه بتا عمومی در ماه جولای و انتشار رسمی در پاییز رخ می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا