مکآموزشسیستم عامل

دانلود سیستم عامل مک برای virtualbox

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که با وجود سیستم عاملی مثل ویندوز روی کامپیوتر یا لپ تاپ شخصیشان، دیگر نمی‌توانند از سیستم عاملی مثل مک او اس که توسط شرکت اپل ارائه می‌شود، استفاده ببرند. این سیستم عامل یک نوع اختصاصی برای کامپیوترهای شرکت اپل است و مزایا، برنامه‌ها و قابلیت‌های متنوعی را با ظاهر و رابط کاربری زیبا در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. البته که استفاده مستقیم از این سیستم عامل در کامپیوترهای غیر اپل و نصب آن کمی مشکل است اما با راهکار ساده‌تری به عنوان دانلود سیستم عامل مک برای virtualbox، می‌توانید به صورت هم زمان هر دو سیستم را بر روی کامپیوتر خود نصب کرده و در مواقع لزوم از آن‌ها استفاده کنید.

تمام این فرآیند با ایجاد یک ماشین مجازی از طریق برنامه virtualbox صورت خواهد گرفت تا بتوانید با اجرا این برنامه، به سیستم عاملی با تنظیمات دلخواه در کنار سیستم عامل اصلی سیستم خود استفاده ببرید. در ادامه این مطلب راهکار و نکات برای دانلود سیستم عامل مک برای virtualbox را عنوان خواهیم کرد.

Virtualbox چیست و چه کاربردهایی دارد؟

VirtualBox یک نرم ‌افزار مجازی ‌سازی است که به شما این امکان را می‌دهد تا سیستم‌ عامل‌های مختلف را بر روی یک سیستم عامل اصلی (میزبان) اجرا کنید. به عبارت دیگر، این برای شما این امکان را فراهم می‌کند تا یک یا چند ماشین مجازی ایجاد کرده که هر کدام می‌توانند به عنوان یک کامپیوتر مستقل با سیستم‌ عامل خودشان، اما درون یک محیط مجازی شناخته شوند.

2 11

از جمله استفاده‌های معمول VirtualBox، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

توسعه و آزمایش نرم‌ افزار: برای توسعه نرم ‌افزار، برنامه ‌نویسان ممکن است نیاز به آزمایش نرم‌ افزار در محیط‌های مختلف سیستم‌ عامل پیدا کنند. با استفاده از VirtualBox، می‌توانند محیط‌های مجازی ایجاد کرده تا انواع نرم ‌افزار‌ها در آن‌ها آزمایش شود.

تست سیستم‌ عامل‌ها: ممکن است بخواهید یک سیستم ‌عامل را بدون نصب بر روی سیستم عامل اصلی خود تست کنید. با VirtualBox، این ویژگی میسر خواهد شد.

آزمایش برنامه‌ها در محیط‌های مختلف: برای تضمین اینکه برنامه‌های شما در محیط‌های مختلف به درستی کار می‌کنند، می‌توانید محیط‌های مجازی با سیستم‌ عامل‌های مختلف ایجاد کنید و به آزمایش برنامه‌های خود در آن بپردازید.

اجرای سیستم‌ عامل‌های قدیمی یا معتبر: ممکن است بخواهید سیستم ‌عامل‌هایی را که دیگر توسط سخت ‌افزار جدید پشتیبانی نمی‌شوند، اجرا کنید. با استفاده از VirtualBox، می‌توانید این سیستم ‌عامل‌ها را درون ماشین مجازی اجرا کرده و از آنها استفاده ببرید.

با اینکه VirtualBox یک نرم ‌افزار رایگان است، اما امکانات قدرتمندی را برای مدیریت ماشین‌های مجازی فراهم می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی و با کمترین هزینه، محیط‌های مجازی را ایجاد و مدیریت کنید.

نصب ماشین مجازی برای دانلود سیستم عامل مک برای virtualbox

نصب ماشین مجازی virtualbox را باید پیش از اقدام به نصب سیستم عامل جدید روی آن انجام دهید. مراحل نصب این برنامه بسیار راحت است و با دنبال کردن مراحل ذکر شده در زیر انجام می‌شود:

  • ابتدا برنامه virtualbox را از سایت معتبر داخلی و یا سایت اصلی خود برنامه دانلود کنید.
  • فایل را از حالت فشرده در بیاورید.
  • برای شروع نصب روی فایل اجرایی برنامه دابل کلیک کنید.
  • بهتر است از تنظیمات پیش فرض برنامه استفاده شود.
  • در بخش Custom Setup به صورت دلخواه گزینه‌ها را تیک بزنید.
  • در پایانی‌ترین مرحله نصب با زدن کلید yes سیستم یک بار برای نهایی شدن فرآیند restart می‌شود.
3 11

دانلود سیستم عامل مک برای virtualbox و نصب آن

با نصب داشتن ماشین مجازی نیاز به نسخه‌ای از macOS خواهید داشت که می‌توانید بنا به نیاز خود، یکی از نسخه‌های موجود را دانلود کنید و از حالت فشرده در بیاورید. نسخه در حال نصب در این راه حل برای دانلود سیستم عامل مک برای virtualbox، مورد macOS Mojave است. حال باید بر طبق مراحل زیر عمل شود:

5 10
  • در برنامه ویرچوال باکس با زدن گزینه New می‌توانید ماشین مجازی جدیدی تشکیل دهید. با تایپ macOS، ویرچوال باکس مشخصات آن را شناسایی کرده و شما می‌توانید از میان انواع version‌ها در لیست یکی را انتخاب کنید.
  • در همین بخش باید میزان رم برای برنامه اختصاص داده شود که حداقل میزان برای آن 4 گیگ است اما هر چه بیشتر آن را تعیین کنید، برنامه روان و راحت‌تری خواهید داشت.
  • در بخش hard disk باید نسخه‌ای از مک او اس را که پیش‌تر برای دانلود سیستم عامل مک برای virtualbox دانلود کرده‌اید را به برنامه بدهید. ابتدا گزینه Use an existing virtual hard disk file را زده و سپس محیط فایلی که از حالت فشرده در آورده‌اید را مشخص کنید.
  • با زدن create ماشین مجازی شما برای سیستم عامل مک او اس آماده است.
  • حال نیاز است تا تنظیمات لازم برای اجرا سیستم عامل پیش از شروع به کار را مشخص کنید. با راست کلیک روی ماشین مجازی به بخش تنظیمات (Settings) بروید.
  • در قسمت System – boot order تیک گزینه floppy را بردارید و تنظیمات Chipset را روی ICH9 قرار دهید.
  • در قسمت Processor میزان هسته را بسته به قدرت پردازنده خود تنظیم کرده و تیک گزینه Enable PAE/NX را بزنید.
  • در Display، Video Memory را روی 128 مگابایت تنظیم شود.
  • در بخش Storage گزینه Use Host I/O Cache را فعال کنید.
  • در قسمت USB نیز گزینه USB 3.0 را بزنید.
  • اجرای فایل ایمج مک او اس در ویرچوال باکس نیاز به چند دستور کد ساده دارد. با بستن برنامه در قسمت سرچ ویندوز Cmd را سرچ کرده و با run as administrator اجرا کنید و به ترتیب زیر دستور را وارد کنید:
cd "C:\Program Files\Oracle\VirtualBox\"

VBoxManage.exe modifyvm "macos" --cpuidset 00000001 000106e5 00100800 0098e3fd bfebfbff

VBoxManage setextradata "macos" "VBoxInternal/Devices/efi/0/Config/DmiSystemProduct" "iMac11,3"

VBoxManage setextradata "macos" "VBoxInternal/Devices/efi/0/Config/DmiSystemVersion" "1.0"

VBoxManage setextradata "macos" "VBoxInternal/Devices/efi/0/Config/DmiBoardProduct" "Iloveapple"

VBoxManage setextradata "macos" "VBoxInternal/Devices/smc/0/Config/DeviceKey" "ourhardworkbythesewordsguardedpleasedontsteal(c)AppleComputerInc"

VBoxManage setextradata "macos" "VBoxInternal/Devices/smc/0/Config/GetKeyFromRealSMC" 1
  • با وارد کردن این دستورت می‌توانید cmd را بسته و بار دیگر virtualbox را اجرا کنید. با استارت کردن ماشین مجازی برای مک او اس و کمی انتظار، به صفحه تنظیمات سیستم عامل مک می‌رسید که می‌توانید به صورت دلخواه آن را تغییر دهید. تنظیمات مک او اس در این بخش مانند سایر روش‌های راه اندازی مک او اس با ماشین مجازی است.
4 13

جمع‌بندی

با روی کار آمدن استفاده از ماشین‌های مجازی امکان نصب، اندازه، کار به صورت همزمان و غیره، برای انواع برنامه‌های سیستم عامل‌ها فراهم شد. یکی از این برنامه‌های تولید کننده ماشین مجازی virtualbox است که به شما کمک می‌کند در کنار سیستم عاملی مثل ویندوز، از دانلود سیستم عامل مک برای virtualbox نیز لذت ببرید و با آن کار کنید. در این مطلب با ویرچوال باکس و کاربرد‌های آن آشنا شدیم و مراحل راه اندازی سیستم عامل مک او اس را به کمک آن بررسی کردیم.

مزیت استفاده از ویرچوال باکس در چیست؟

استفاده از VirtualBox می‌تواند بسیار برای توسعه نرم ‌افزار، تست سیستم‌ عامل‌ها، آزمایش برنامه‌ها در محیط‌های مختلف و حتی اجرای سیستم‌ عامل‌های قدیمی که ممکن است دیگر با سخت ‌افزار جدید سازگار عمل نکند، مفید است.

سوالات متداول

حداقل رم اختصاص داده شده برای اجزای مک او اس در ویرچوال باکس را چه میزان باید در نظر گرفت؟

برای اجرای راحت و روان برنامه، حداقل میزان رم 4 گیگ یا بیشتر را در ویرچوال باکس تعیین کنید.

چگونه می‌توان مشکل پیکربندی فایل ایمج macOS را در دانلود سیستم عامل مک برای virtualbox برطرف کرد؟

با استفاده از چند دستور ساده که به ترتیب آن‌ها را در این مطلب عنوان کردیم، این مشکل حل خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا