موبایلآموزش

تنظیمات حافظه گوشی سامسونگ

برند سامسونگ، نامی آشنا در زمینه کالاهای دیجیتال و گوشی‌های هوشمند است که امروزه توسط بسیاری از افراد به دلیل وجود رنج قیمتی قابل پرداخت، با انواعی از مدل‌های متنوع در دسترس قرار خواهد گرفت. با توجه به استفاده از این گوشی‌ها، آشنایی پیدا کردن با انواع تنظیمات آن به جهت افزایش کارایی ضروری به شمار می‌آید و باید به آن توجه کرد. یکی از تنظیمات مهم در خصوص گوشی‌های این برند مربوط به تنظیمات حافظه گوشی سامسونگ است که کار ذخیره سازی اطلاعات، برنامه‌ها و بازی‌ها و انواع داده‌ها مثل عکس، فیلم، موسیقی، اسناد و غیره را انجام می‌دهد.

2 15

تنظیمات حافظه گوشی سامسونگ شامل موارد مختلفی مثل فعال سازی کارت حافظه، انتقال داده‌های مختلف به آن، تغییر محل ذخیره سازی و مواردی از این قبیل می‌شود که قصد داریم در ادامه این مطلب، راهکار هر کدام از آن‌ها را بازگو کنیم. با در نظر گرفتن این تنظیمات متنوع فضای ذخیره‌سازی بیشتری در دسترس شما قرار خواهد گرفت و با مشکل پر شدن حافظه مواجه نخواهید شد؛ چرا که به صورت دلخواه بر حافظه گوشی خود مدیریت و کنترل دارید.

برند سامسونگ و آشنایی با حافظه در گوشی‌های آن

برند سامسونگ یکی از بزرگترین و معروف‌ترین برندهای الکترونیکی و تلفن‌های همراه در جهان است که به عنوان یکی از پیشگامان در صنعت تکنولوژی، محصولات متنوعی از جمله تلفن‌های همراه، تلویزیون‌ها، لپ‌تاپ‌ها، دستگاه‌های خانگی هوشمند، و دستگاه‌های خودروسازی را عرضه می‌کند. این برند به شهرت و اعتبار خود به دلیل نوآوری، کیفیت ساخت، و طراحی مدرن در محصولاتش دست یافته است.

به طور کلی، سامسونگ به عنوان یکی از برندهای پیشرو و قدرتمند در صنعت الکترونیک با تمرکز بر نوآوری، کیفیت، و ارائه محصولات متنوع و برتر شناخته می‌شود. فروش گوشی‌های این برند تنها مربوط به کشور ایران نیست و محبوبیت آن در سایر کشورهای دنیا را نیز به راحتی می‌توان لمس کرد. مسئله حافظه نیز در گوشی‌های سامسونگ بسیار اهمیت دارد و از آنجایی که حجم فایل و برنامه‌ها به دلیل توسعه آن‌ها روز به روز در حال افزایش است، لازم خواهد بود تا با تنظیمات حافظه گوشی سامسونگ آشنایی پیدا کنیم.

6 12

در گوشی‌های امروزی حافظه‌هایی با چند صد گیگ برای رفع مشکل نصب حافظه خارجی ارائه می‌شود که هر چه این حافظه افزایش پیدا کند، قیمت گوشی نیز بالاتر می‌رود. البته که همچنان در بسیاری از گوشی‌ها، قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه وجود دارد و آشنایی با فعال سازی آن ضروری است. در ادامه راهکارهای مدیریت، انتقال داده و تنظیم حافظه را بیان می‌کنیم.

بررسی انواع تنظیمات حافظه گوشی سامسونگ

حال در این بخش به انواع راهکارها و تنظیمات حافظه گوشی سامسونگ می‌پردازیم:

تغییر محل ذخیره سازی:

بعد از اتصال حافظه جانبی به گوشی سامسونگ، برای تنظیم محل ذخیره اطلاعات، می‌توانید به تنظیمات دستگاه خود مراجعه کنید. این مراحل عموماً در تنظیمات زیر موجود است:

  • باز کردن تنظیمات دستگاه: روی آیکون تنظیمات در صفحه اصلی گوشی خود کلیک کنید.
  • پیدا کردن بخش ذخیره سازی: در برخی از مدل‌ها، این گزینه ممکن است به عنوان “ذخیره سازی” یا “حافظه” شناخته شود. این بخش معمولا در بخش “تنظیمات سیستم” یا “تنظیمات دستگاه” قرار دارد.
  • انتخاب حافظه جانبی به عنوان محل ذخیره پیش فرض: بعد از ورود به بخش ذخیره سازی، ممکن است گزینه‌هایی برای حافظه داخلی و حافظه جانبی مشاهده کنید. بر روی گزینه حافظه جانبی کلیک یا لمس کرده تا به عنوان محل ذخیره پیش فرض انتخاب شود.

با انجام این مراحل در تنظیمات حافظه گوشی سامسونگ، اطلاعات تلفن همراه شما برنامه‌ها، فیلم‌ها، عکس‌ها و سایر اطلاعات را بصورت پیش فرض در حافظه جانبی ذخیره خواهد کرد.

فعال کردن کارت حافظه:

مراحل نصب کارت حافظه در گوشی‌های سامسونگ به صورت زیر است:

  • ابتدا کارت حافظه را به گوشی وارد کرده و اطمینان حاصل شود که طرف درستی را به سمت درگاه کارت حافظه وصل کرده‌اید.
  • بعد از وارد کردن کارت حافظه، گوشی اعلانی به شما نمایش می‌دهد که بیان‌کننده نصب کارت حافظه است.
  • روی اعلان مربوط به نصب کارت حافظه کلیک یا لمس کنید.
  • در پنجره باز شده، گزینه SETUP را انتخاب شود.
  • مراحل نصب را به ترتیب انجام دهید. این ممکن است شامل تنظیماتی برای فرمت کردن کارت حافظه یا تنظیم آن به عنوان حافظه اصلی برای ذخیره اطلاعات معرفی کرد.
  • در انتها، پس از تکمیل تنظیمات و زدن کلید Done، می‌توانید از این کارت حافظه به صورت دلخواه استفاده کنید.

تعیین موقعیت ذخیره سازی عکس‌ها و فیلم‌های دوربین:

انجام این کار به دلیل حجم بالای عکس‌ها و فیلم‌های ضبط شده، به ایجاد فضای خالی بیشتر در حافظه داخلی کمک بسیاری می‌کند که می‌توان به صورت زیر آن را انجام داد:

  • به برنامه camera و بخش تنظیمات آن بروید.
  • در پایین این لیست گزینه Storage Location را پیدا کنید.
  • با زدن بر روی این گزینه، می‌توانید محل ذخیره سازی را از حافظه داخلی به SD Card تغییر دهید.
3 15

انتقال عکس‌ها و فیلم‌ها به کارت حافظه:

  • از بخش فایل منیجر، وارد internal storage شوید.
  • پوشه DCIM محلی برای ذخیره سازی عکس و فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین است.
  • در این پوشه می‌توانید با نگه داشتن انگشت روی پوشه Camera و زدن گزینه move از منوی پایین صفحه، آن را برای انتقال آماده کنید.
  • با عقب آمدن تا مرحله منوی اصلی فایل منیجر، می‌توانید آن را با رفتن به بخش SD Card و زدن گزینه move here انتقال دهید.
5 14

انتقال تمامی اطلاعات از حافظه داخلی به کارت حافظه:

برخی از گوشی‌های سامسونگ امکان انتقال یک جای داده‌ها و اطلاعات از حافظه داخلی به کار حافظه را فراهم می‌کنند. انجام این کار با رفتن به تنظیمات و بخش account and backup و یا سرچ کردن کلید واژه transfer، گزینه external storage transfer یا Transfer data to SD card را نشان می‌دهد. به کمک آن انتقال تمامی اطلاعات به صورت یک جا صورت خواهد گرفت.

انتقال برنامه‌ها به کارت حافظه در گوشی‌های سامسونگ:

  • اندروید ۸ و بالاتر:
    • وارد تنظیمات گوشی شده و به بخش “Apps & notifications” بروید.
    • برنامه‌ای که می‌خواهید انتقال دهید را انتخاب کنید.
    • در بخش “Storage” در صورت وجود امکان انتقال، گزینه “Change” را بزنید.
    • حالا “SD Card” را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا عملیات انتقال تکمیل شود.
    • اندروید ۷:
      • به بخش “Apps” در تنظیمات بروید.
      • برنامه‌ای که می‌خواهید انتقال دهید را انتخاب کنید.
      • مانند حالت در اندروید 8 به بالا، روی “Storage” و سپس “Change” بزنید.
      • حافظه جانبی را انتخاب کرده و برای انتقال برنامه روی “Move” کلیک کنید.
4 17

با این مراحل، می‌توانید برنامه‌های خود را به کارت حافظه انتقال داده تا حافظه داخلی گوشی شما خالی شود.

سخن پایانی

اگر شما نیز در دسته گسترده‌ای از افراد قرار دارید که از گوشی‌های هوشمند سامسونگ استفاده می‌کنند، حتما با اهمیت حافظه برای این گوشی‌ها آشنا هستید. گوشی‌های سامسونگ را می‌توان با انواع متنوعی از حافظه‌ها خریداری کرده که هر کدام قیمت متفاوتی نیز دارند. آشنایی با تنظیمات حافظه گوشی سامسونگ از موارد پر اهمیتی است که در فرآیند خالی کردن و ایجاد فضای ذخیره‌سازی بیشتر به شما یاری می‌رساند. با وجود تنوع موجود برای انواع حافظه‌های گوشی، پشتیبانی این گوشی‌ها از کارت‌های حافظه هنوز حائز اهمیت است و چگونگی کار و مدیریت داده‌ها برای انتقال انواع آن‌ها به این حافظه خارجی را باید در نظر گرفت.

در این مطلب انواعی از روش‌ها و تنظیمات برای حافظه گوشی سامسونگ را عنوان کردیم تا در مواقع لزوم و بسته به نیاز از آن‌ها استفاده ببرید.

سوالات متداول

شهرت برند سامسونگ مربوط به چه مواردی می‌شود؟

برند سامسونگ یکی از بزرگترین و معروف‌ترین برندهای الکترونیکی و تلفن‌های همراه در جهان، به دلیل نوآوری، کیفیت ساخت، و طراحی مدرن در محصولاتش معروف است.

مزیت فراگیری آموزش تنظیمات حافظه چیست؟

با کمک گیری از آموزش‌های مربوط به تنظیمات حافظه، به راحتی می‌توانید فضای ذخیره سازی بیشتر را برای گوشی خود فراهم آورید.

انواع تنظیمات حافظه گوشی سامسونگ را بیان کنید؟

تغییر محل ذخیره سازی، فعال کردن کارت حافظه، تعیین موقعیت ذخیره سازی عکس‌ها و فیلم‌های دوربین، انتقال عکس‌ها و فیلم‌ها به کارت حافظه، انتقال تمامی اطلاعات از حافظه داخلی به کارت حافظه و انتقال برنامه‌ها به کارت حافظه از مواردی است که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا