راهنمای خریدراهنمای خرید لوازم جانبی کامپیوتر لپتاپ

بهترین هندزفری‌های بلوتوثی برای ورزش

با اینکه تجربه ورزشی ممکن است به تنهایی شما را برای انجام تمرینات از خواب بیرون بیاورد، اما گوش دادن به موسیقی می‌تواند این تجربه را به چیزی بسیار بیشتر تبدیل کند. در جستجوی بهترین هندزفری‌های بلوتوثی برای ورزش، یافتن یک مدل با ویژگی‌های مناسب می‌تواند تجربه ورزشی شما را بهبود ببخشد. هندزفری‌های بلوتوثی ورزشی نیازمند ویژگی‌هایی هستند که آن‌ها را از سایر مدل‌ها متمایز می‌کنند. این ویژگی‌ها شامل مقاومت در برابر عرق و آب، کیفیت صدای بالا، ثبات در گوش و طول عمر باتری طولانی می‌شود.

نمونه‌های بسیاری از هندزفری‌های بلوتوثی را در سایت و فروشگاه‌ها می‌بینیم که قطعا انتخاب از میان آن‌ها، کار راحتی نیست اما با استفاده از بررسی ویژگی‌های مهم که در ادامه این مطلب به آن‌ها اشاره می‌کنیم، فرآیند خرید تا حد زیادی راحت خواهد شد. در ادامه این مطلب علاوه بر بررسی خصوصیات مهم و آشنایی با مزایا و معایب هندزفری‌های بلوتوثی، به معرفی چند نمونه از بهترین هندزفری‌های بلوتوثی برای ورزش می‌پردازیم.

خصوصیات کلی بهترین هندزفری‌های بلوتوثی برای ورزش

هندزفری بلوتوثی مناسب برای ورزش باید از ویژگی‌های زیر برخوردار شود تا بتوانید با خیال راحت از آن‌ها استفاده کنید:

  • مقاومت در برابر عرق و آب: باید از جنس ضدعرق و ضدآب بوده تا در حین ورزش‌های شدید، بدون نگرانی از آسیب، هم بتوان از آن استفاده کرد.
  • پایداری در گوش: به دلیل تحرک حین ورزش، هندزفری بلوتوثی باید به خوبی در گوش بنشیند و به آسانی از گوش در نیاید؛ در نتیجه بهتر است تا نمونه‌هایی دارای حلقه به دور گوش برای ثبات بیشتر یا نسخه‌های دور گردنی تهیه شوند.
  • صدای واضح و با کیفیت برای انتقال موسیقی یا مکالمه حین ورزش بسیار مهم است.
  • قابلیت لغو نویز: برای کاهش نویزهای محیطی در حین ورزش، لازم بوده تا هندزفری از قابلیت لغو نویز پشتیبانی کند.
  • مقاومت در برابر ضربه: هندزفری را باید از جنس مقاومی بسازند تا در برابر ضربه‌ها و سقوط‌های احتمالی در حین ورزش محافظت شود.
2 17
بهترین هندزفری‌های بلوتوثی برای ورزش 6
  • عمر باطری: باتری با عمر طولانی می‌تواند طی مدت طولانی‌تری حین ورزش برایتان کار کند، بنابراین انتخاب بهترین هندزفری‌های بلوتوثی برای ورزش با عمر باطری مناسب اهمیت زیادی دارد.
  • وجود کنترل‌های آسان: داشتن کنترل‌های آسان و قابل دسترسی برای تنظیم موسیقی، پاسخ به تماس‌ها و دسترسی به فرمان‌های صوتی در حین ورزش از دیگر ویژگی‌های کاربردی است.
  • وزن سبک: بهتر است هندزفری با وزن سبکی را انتخاب کنید تا در حین ورزش، احساس سنگینی یا ناراحتی در گوش را از بین ببرید.
  • مقرون به‌صرفه بودن: از طرفی دیگر، داشتن قیمت مناسب از دیگر عوامل مورد اهمیت حین خرید است و باید در ازای ویژگی‌های ارائه شده، برای آن قیمت تعیین کنند.

مزایا و معایب هندزفری‌های بلوتوثی

استفاده از هندزفری‌های بلوتوثی دارای مزایا و معایبی نیز هست که باید به آن‌ها توجه داشت. در ادامه به برخی از این مزایا و معایب اشاره می‌کنیم:

مزایا:

  • راحتی و آسانی در استفاده: بدون وجود کابل، حرکت آزادتری دارید و از فاصله‌ای دورتر از گوشی نیز می‌توانید به موسیقی گوش دهید.
  • کاربری چندگانه: این نوع هندزفری‌ها به صورت همزمان به چندین دستگاه بلوتوثی متصل و می‌توانید به راحتی بین آن‌ها جابجا شوید.
  • کیفیت صدا: بسیاری از مدل‌های هندزفری بلوتوثی امروزی دارای کیفیت صدای بالا و تکنولوژی‌های لغو نویز هستند که تجربه گوش دادن به موسیقی را لذت بخش‌تر می‌کنند.
  • باتری بلند مدت: برخی از مدل‌ها دارای باتری‌هایی با طول عمر زیاد بوده که می‌توانند به شما امکان استفاده طولانی مدت را بدهند.

معایب:

  • تاخیر در صدا: در برخی از مدل‌های هندزفری بلوتوثی، ممکن است تاخیر کوچکی در انتقال صدا حس شود که برای برخی از کاربران از حیث تجربه گوش دادن، آزار دهنده است.
  • محدودیت در فاصله: درست است که بدون وجود سیم تا حدی می‌توانید از گوشی خود دور شوید اما برخی از هندزفری‌های بلوتوثی فاصله محدودی را بین دستگاه و گوشی شما مجاز می‌کنند؛ بنابراین با افزایش فاصله، ممکن است ارتباط از بین برود.
  • تاثیر بر باتری گوشی: این هندزفری‌ها؛ به دلیل استفاده از قابلیت بلوتوث برای اتصال، بسیار سریع‌تر از نمونه‌های معمولی باعث تموم شدن باتری تلفن همراه می‌شوند.
  • زمان شارژ: هر چند بسیاری از هندزفری‌ها دارای عمر باطری مناسبی هستند، اما باید زمان لازم برای شارژ آن‌ها را در نظر گرفت.

انواعی از بهترین هندزفری‌های بلوتوثی برای ورزش

Powerbeats Pro:

هدفون بلوتوثی Powerbeats Pro در لیست بهترین هندزفری‌های بلوتوثی برای ورزش با طراحی ارگونومیک و منحصر به‌ فرد، راحتی و استحکام بالا در حین ورزش قرار می‌گیرد. کیفیت صدای این هدفون در میان رقبا کاملا مناسب است و با توجه به مقاومت آن در برابر آب و عرق؛ به دلیل وجود استاندارد IPX4، انتخابی عالی برای ورزشکاران حرفه‌ای به شمار می‌آید. مزیت این هدفون نسبت به نمونه‌های دیگر، وجود حلقه‌ای محافظ به دورگوش است که حس اطمینان بیشتری را برای عدم خروج از گوش فراهم می‌کند. شارژدهی بسیار خوب و کیفیت صدای عالی نیز از دیگر ویژگی‌های این محصول است که آن را به یک انتخاب ایده‌آل برای ورزش طی مدت طولانی تبدیل می‌سازد.

3 17

Galaxy Buds 2 Pro:

از مهم‌ترین هدفون‌های ساخته شده توسط شرکت سامسونگ، گلکسی بادز 2 پرو را می‌توان نام برد که برای ورزش نیز بسیار مناسب است. هدفون Galaxy Buds 2 Pro از سامسونگ یک رقیب جدی برای AirPods Pro بوده و با طراحی مناسب و کیفیت صدای بی‌نظیر، ارزش خرید بالایی دارد. تکنولوژی ANC آن عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان می‌دهد که برای محیط‌های شلوغ باشگاه و پر سرو صدا به کار می‌رود. همچنین، این هدفون با تعدادی از ویژگی‌هایی مانند جفت شدن آسان با گوشی‌های Galaxy و مقاومت در برابر آب با گواهی IPX7 که عملکرد بسیار خوبی را در برابر پاشش آب یا تعریق از خود نشان می‌دهد، انتخابی درست برای ورزشکاران است.

JBL Reflect Flow Pro:

هندزفری JBL Reflect Flow Pro از دیگر انتخاب‌ها برای ورزش بوده کا با کیفیت صدایی فوق العاده، مانند سایر هندزفری‌های این برند، توجه هر کسی را به خود جلب می‌کند. وجود گواهی IP68 اطمینان کاملی از عدم آسیب در برابر پاشش آب، تعریق و گرد و غبار را به شما می‌دهد . هندزفری JBL با عمر باتری طولانی مدت و یک نویزگیر، تجربه لذت بخش از کار با هندزفری بلوتوثی را خصوصا برا ورزشکاران فراهم می‌آورد.

4 17

Airpod pro:

قطعا محصولات اپل نیازی به معرفی ندارند؛ چرا که همیشه کیفیت مثال زدنی را برای کاربران فراهم می‌کند. در میان هندزفری‌های بلوتوثی این برند، ایرپاد پرو یک گزینه مناسب برای ورزش است. به دلیل طراحی این هندزفری، بیشتر افراد برای کار با آن احساس راحتی و با نگرانی کمتر از افتادن هندزفری بلوتوثی؛ به دلیل چفت شدن سری سیلیکونی آن در گوش دارند. صدای شفاف و با کیفیت شنیده شده از این هندزفری سبب شده تا بتوان از آن حتی در محیط‌های نسبتا شلوغ نیز بهترین استفاده را برد. 

ویژگی حذف نویز فعال یا ANC ، عمر باتری مناسب و گواهی IPX4 از دلایل مهم دیگر بوده که می‌توان به آن به عنوان یکی از بهترین هندزفری‌های بلوتوثی برای ورزش نگاه کرد.

Anker Soundcore Spirit X2:

Anker Soundcore Spirit X2، هندزفری بلوتوثی ضدآب و ضدعرق، با صدایی قوی و با کیفیت بالا است که با درایورهای 12 میلی‌متری و فناوری BassTurbo، صدایی با بیس قوی فراهم می‌کند. این هندزفری‌ها دارای مقاومت در برابر ضربه، طول عمر باتری بلند تا 18 ساعت و کنترل‌های آسان بر روی هندزفری هستند. با طراحی مطلوب و استفاده از گوشواره‌های مخصوص، ثبات بالایی در گوش شما فراهم می‌آورند، بنابراین برای ورزش‌ها و فعالیت‌های بیرونی نیز می‌توان آن را خریداری کرد.

5 17

جمع‌بندی

هندزفری‌های بلوتوثی رفته رفته جای هندزفری‌های سیمی را با طراحی جدید و ویژگی‌های مهم گرفته‌اند. این هندزفری‌ها انواع مختلفی دارند که بر طبق خصوصیاتشان می‌توانند به دسته‌های مختلفی تقسیم شوند. یکی از این دسته بندی‌ها مربوط به بهترین هندزفری‌های بلوتوثی برای ورزش است که باید خصوصیاتی مثل کیفیت صدا مناسب، مقاومت در برابر تعریق و آب، باتری قوی، قرارگیری راحت در گوش، وزن سبک، کنترل آسان و حذف نویز در بر بگیرند. در این مطلب با توجه به گزینه‌های ذکر شده، چند مورد از بهترین هندزفری‌های ورزشی را معرفی کرده‌ایم که می‌توان در انتخاب بهتر به شما یاری رساند.

سوالات متداول

از چه خصوصیاتی می‌توان در زمان خرید هندزفری بلوتوثی ورزشی کمک گرفت؟

کیفیت صدا مناسب، مقاومت در برابر تعریق و آب، باتری قوی، قرارگیری راحت در گوش، وزن سبک، کنترل آسان، مقاومت در برابر ضربه و حذف نویز از انوای خصوصیات در راهنمای خرید بهترین هندزفری‌های بلوتوثی برای ورزش هستند.

انواع معایب استفاده از هندزفری بلوتوثی ورزشی چیست؟

این هندزفری‌ها با توجه به تاخیر در صدا، محدودیت در فاصله، تاثیر بر باتری گوشی و مدت زمان شارژ شدن برای همه افراد کاربرد ندارد.

چند نمونه از انواع هندزفری‌های مناسب ورزش را نام ببرید؟

در این مطلب به هندزفری‌های بلوتوثی چون Powerbeats Pro، Galaxy Buds 2 Pro، JBL Reflect Flow Pro، Airpod pro و Anker Soundcore Spirit X2 اشاره کردیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا